web

4 strategie (mimo SEO) na zvýšení návštěvnosti vašeho webu

web

4 strategie (mimo SEO) na zvýšení návštěvnosti vašeho webu

Návštěvnost je jedním z hlavních ukazatelů úspěšnosti webové stránky a vyjadřuje se v počtu návštěvníků a počtu stránek, které na daném webu navštívili. Jak efektivně zvýšit návštěvnost?

„Dnes už nejde o to přilákat lidi na webovou stránku - jde o to přilákat relevantní a cílovou skupinu lidí.“

- Adam Audette (Vice Prezident v společnosti Merkle)

 

Zvýšení návštěvnosti znamená vyšší konverze a vyšší příjmy, v případě, že se jedná o internetový obchod (e-shop). Je přece jasné, že pokud lidé nenavštěvují váš e-shop, neprovedou nákup a vy nebudete mít žádné tržby.

analytika web

Portál Net Marketshare uvádí, že v červenci 2018 měl vyhledávač Google až 73,36% podíl na celkové globální návštěvnosti, což znamená, že více než 73% všech desktopových návštěvníky přicházelo na webové stránky právě přes tento vyhledávač. Dnes proto už každý - jako jeden z prvních kroků po vytvoření webové stránky - řeší nastavení SEO podle Google principů, aby měla jejich stránka co nejlepší hodnocení a Google ji upřednostňoval při vyhledávání. Nicméně... existují ještě i jiné způsoby jak zvýšit návštěvnost na svém webu.

 

1. Sociální sítě jsou silným nástrojem

Sociální sítě dokáží ve velké míře ovlivnit organickou návštěvnost a mohou tak být skvělým prostředkem jak přilákat nové lidi na web. Díky pravidelnému publikování a spouštění placených reklamních kampaní se dostanete do povědomí svých cílových uživatelů a v případě projevení zájmu je můžete přes kampaň směřovat přímo na webovou stránku. Zjistěte, na kterých sociálních sítích má největší zastoupení vaše cílové publikum a oslovte ho přímo tam.

 

Přestože je konkurence na sociální síti Facebook už dnes velmi vysoká a reklamní kampaně na ní již nejsou tak efektivní jako v minulosti, stále je to jedna z nejlevnějších forem on-line reklamy, která poskytuje vysokou návratnost investic (stejně jako e-mail marketing) .

 

socialni site

 

2. I e-mail marketing má své kouzlo

Rozesílání newsletterů potenciálním ať už aktuálním zákazníkem může být velmi efektivní způsob jak získat nové a zvýšit loajalitu starých. V odesílaných newsletteru můžete propagovat své produkty, služby a různé další novinky, přičemž příjemců budete přímo směřovat na svou webovou stránku a navádět je k požadované akcií.

 

Chcete-li maximalizovat výhody e-mail marketingu, vyzkoušejte také A/B testování, segmentaci či personalizaci. Tyto taktiky podpoří osobnější vztah mezi vámi a vašimi zákazníky a pomohou vám vytvořit relevantnější obsah, který povede k vyšší open rate.

 

3. Blogování přidává na kvalitě

Vést blog na své webové stránce není úplně jednoduchou záležitostí, protože to vyžaduje hodně času, ale na druhé straně přináší i řadu výhod:

 

  • Zvyšuje povědomí o firmě/značce
  • Ukazuje znalosti a odbornost ve svém odvětví
  • Zvyšuje důvěryhodnost
  • Oslovuje nových potenciálních zákazníků
  • Zvyšuje SEO hodnocení
blogovani

 

Začněte spolupracovat. Oslovte jiné firmy ve svém nebo příbuzném odvětví, které také vedou svůj vlastní blog, a dohodněte se na vzájemné spolupráci při sdílení článků. Můžete vymyslet společnou rubriku, kterou budete vzájemně doplňovat různými články nebo se jen dohodnete na sdílení svých vlastních článků (například i na sociálních sítích).

 

4. Videa dnes „frčí“

Společnost HubSpot provedla na počátku roku 2018 svůj pravidelný průzkum pod názvem „State of Video Marketing Survey“ a přišla s následujícimi zjištěními:

 

  • Až 81% společností využívá video jako jeden z primárních marketingových nástrojů (o 18% více než v roce 2017).
  • Až 76% marketérů se vyjádřilo, že video jim pomáhá zvyšovat návštěvnost jejich webových stránek.
  • Až 80% marketérů tvrdí, že díky videu zůstávají návštěvníci déle na jejich webových stránkách.
  • Až 97% marketérů tvrdí, že video jim pomáhá při tom, aby zákazníci pochopili jejich produkty a služby.

 

Existuje množství způsobů jak zakomponovat video do marketingové strategie společnosti nebo produktu. Můžete vytvořit brandové video vyprávějící příběh o firmě, video s prezentováním jednotlivých funkcí produktu, krátký shot na sociální sítě a mnoho dalšího. Velmi účinným nástrojem jsou i pravidelné webináře, při kterých lze zapojovat zákazníků v online prostředí a poskytovat jim tak určitou přidanou hodnotu.