Technologie

Aug 22. 2018

Může inovace části systému zvýšit efektivitu celého procesu?

SAP

Náš klient používá skladové řešení, které sice pracuje s místem úsporně, ale blokuje přístup k prostředkům. V klientově skladu musí být použity různé informační systémy aby nahradili manuální práci. Použití těchto systémů však zvyšuje čas celého logistického procesu. Nic nemůže tak uškodit pokroku společnosti jako klesající efektivita způsobená nedostatečnou technologií.

 

Jaký byl problém?

Zaměstnanci zpracovávající objednávky pracovali s limitovanou efektivitou kvůli nepořádku s daty vytištěnými na papírech, které jsou často špatně seřazeny a navíc musejí vkládat manuálně některé údaje do počítačů mimo jejich pracoviště.

 

Náš cíl byl jasný...

Chtěli jsme dosáhnout, aby SAP byl jediným důvěryhodným zdrojem informací v reálném čase bez jakékoliv dodatečné synchronizace mezi systémy. Systémy by měly sdílet co nejvíce informací bez potřeby lidské interakce, ale když už je nutná, data je nutné vložit jen jednou. Pak už vše vyřeší automatická synchronizace. Když je objednávka vytvořena v SAP, měla by být přímo odeslána do řídicího systému. Zaměstnanci by měli být schopni zobrazit data jen s číslem objednávky a zpracovat ji bez opuštění pracoviště. Data by měly být ihned synchronizovány mezi systémy.

 

Muselo tak přijít řešení, kde se setká inteligentní hardware s inteligentním softwarem...

 

Lean-Lift – Vertikální úložný systém

Díky technologii, která postupuje extrémním tempem může být vertikálně místo ve skladu využity mnohem lépe než kdysi, a to i bez nutnosti použít například vysokozdvižný vozík. Hänel Lean-Lift je použit v budovách klienta. Je to typ skladového výtahu. Je ovládán příkazy obdrženými z kontrolního systému. Komunikace je jednoduchá, protože zpráva obsahuje jen některé informace o poloze zboží v regálu. Nejprve odnese aktuální vytažen regál a následně donese nový z polohy v posledním příkazu.

 

lean lift vertikalny ulozny system

 

Řízení Lean-Lift

Vestavěný počítač ovládá výtah. Zobrazuje vždy aktuální informace ze SAP, takže zaměstnanci si mohou prohlédnout všechny dostupné objednávky, vidět jejich stavy, najít objednávku podle identifikátoru, vybrat jednotlivé položky a odeslat příkaz k jejich přinesení.

 

scheidt bachmann ovladanie

 

vytah hardver

SAP

Mnoho společností používá SAP jako jejich systém pro plánování zdrojů (ERP). Je velmi škálovatelný, vysoce přizpůsobitelný a díky integraci může být použit jako systém typu vše-v-jednom jelikož lze propojit téměř s čímkoliv.
V našem případě, kdy se v SAP vytvoří objednávka, díky konfigurovanému propojení (proxy) ji dostane náš řídící systém. Po provedené akci odesílá potvrzovací zprávu zpět do SAP.

 

SAP system

 

Kasys SW

Naše propojení se SAP je implementováno v rámci softwaru WSO2 popsaném v našem předchozím článku: „Návod: Jak vytvořit backend bez programování s WSO2“.

 

WSO2 kasys

 

Shrnutí

Vyvinuli jsme komplexní řešení, které vyústilo do vyšší efektivity společnosti, protože zaměstnanci mohou objednávky zpracovávat v kratším čase. Inovace jedné části zlepšila celý proces. A další teprve přijdou, protože pokračujeme ve spolupráci s klientem a budeme implementovat další vylepšení systému, které nám napadají postupně během ostrého provozu.

david

Dávid

Android Developer

Štítky: