marketingove technologie

4 marketingové technologie, které jako firma musíte - bez debaty - znát

marketingove technologie

4 marketingové technologie, které jako firma musíte - bez debaty - znát

Na současném "marketingovém" trhu již pomalu existuje více než 1 000 společností, které se pokoušejí prodávat své marketingové technologie ve více než 40 kategoriích. Toto enormní číslo je také jednou z příčin, proč firmy využívají tyto technologie pouze v malé míře, protože se nedokáží rozhodnout, kterou si vybrat.

Z několika průzkumů vyplývá, že pouze 22% B2B firem implementuje a využívá marketingové technologie při svém podnikání.

 

Hlavní marketingové nástroje, o kterých budeme hovořit, lze zařadit do 4 kategorií:

Kategorie č.1: Analytika

Kategorie č.2: Marketing ve vyhledávačích (SEM)

Kategorie č.3: Marketingová automatizace

Kategorie č.4: Remarketing

sipka touch4it

Kategorie č.1: Analytika

Reklamní průkopník John Wanamaker jednou řekl:

 

„Polovina peněz, kterou vynakládám na reklamu, je zbytečná. Problém je však v tom, že nevím která polovina to je.“

 

O čem tento pán říkal? Dnes už šikovní marketingoví manažeři vědí - díky dostupným analytickým technologiím a datům, které sbírají - zjistit, ve kterém bodě ztrácejí nejvíce svých návštěvníků, proč odcházejí, jak se chovají a mnoho dalšího.

 

Nejpoužívanějším nástrojem je...

Jedním z top analytických nástrojů je bezpochyby Google Analytics, který aktuálně běží na více než 80% webových stránkách malých i velkých firem. Je to skvělá "startovací" technologie, která dokáže poskytnout přehled o tom, odkud přicházejí návštěvníci na vaši stránku, jací jsou, kudy se pohybují, co dělají, kolik času tráví na jednotlivých podstránkách apod. Ačkoli již mnoho marketérů považuje tento nástroj za "zastaralý" nebo "nemoderní", z jeho dat se dá toho vytáhnout opravdu hodně.

analytika gif
Zdroj: Tapestryresearch.com.

Kategorie č.2: Marketing ve vyhledávačích (SEM)

Cílem technologie z této kategorie je přilákat návštěvníky z vyhledávačů, přičemž mezi její aktivity spadá i SEO, tj optimalizace webové stránky pro vyhledávače. Díky technikám optimalizace se webová stránka stává pro uživatele stále více atraktivnější a získává tak nové návštěvníky, kteří se mohou přeměňovat na placených zákazníků.

 

Nejpoužívanější nástroje:

 

  • Google AdWords
  • Mixpanel
  • SEMrush
  • WordStream
  • WordTracker
sem gif
Zdroj: Lyfemarketing.com.

Kategória č.3: Marketingová automatizace

Marketingová automatizace pokrývá téměř vše - od analýzy, přes online formuláře, A/B testování, email kampaně až po nastavení funnelu, reporty, automatizované oznámení, integraci s jinými nástroji a mnoho dalšího.

 

Nejpoužívanější nástroje:

 

  • HubSpot
  • Mixpanel
  • CrazyEgg
gif woman
Autor: Annika Lurio | Zdroj: Dribbble.com.

Kategorie č.4: Remarketing

Co je to ten remarketing? Vžijte se do kůže uživatele - navštívíte webovou stránku nějaké firmy, po jejím zavření přecházíte na další internetové stránky, na kterých se zobrazuje reklama té první firmy... toto je remarketing. Prostě se to nastavuje a je to opravdu neuvěřitelně efektivní, protože vaši reklamu zobrazujete pouze těm lidem, kteří projevili dostatečný zájem o vás díky tomu, že přišli na vaši webovou stránku. Takový typ reklamy dokonce můžete přizpůsobit přímo na míru konkrétnímu uživateli a zobrazovat mu produkty, o které se přímo zajímal. Skvělé, no ne?

 

Některé z top nástrojů v kategorií:

 

  • Google AdWords
  • AdRoll
  • Perfect Audience
gif exit
Zdroj: Vabulous.com.