6 tipů jak udržet návštěvníka na stránce co nejdéle

Máte stylovou webovou stránku s kvalitním obsahem, ale návštěvníci na něm nezůstávají déle než pár sekund? Zde je hned několik triků jak to lze změnit.
1. Okouzlující design vyhrává
Ak bude vaša webová stránka niečím fascinujúca a zaujímavá, návštevník si ju bude chcieť celú preklikať a detailne preskúmať. Je to záruka toho, že sa jeho návšteva na vašom webe predĺži a možno objaví niečo, čo ho prinúti vrátiť sa a stať sa potenciálnym zákazníkom.
Ako zistiť, či je váš web vizuálne príťažlivý? Otestujte ho. Požiadajte svojich priateľov, rodinu alebo dokonca aj neznámych ľudí, aby klikli na vašu stránku a povedali vám svoj názor. Ak by ste chceli počuť názor vašej cieľovej skupiny a poznať ich skúsenosti s vašim webom, môžete napríklad vyskúšať aj online službu UserTesting.

2. Mějte snadnou navigaci
Mnoho návštěvníků odejde ze stránky z důvodu, že se na ní nedokážou orientovat a najít potřebné informace. Vyvarujte se toho. Důležité je uvědomit si, že lidé na stránce nechtějí přemýšlet a zjišťovat, na co kliknout, aby se dostali na správné místo. Chtějí se na stránce pohybovat intuitivne a bez zbytečného ztrácení svého času.
Existuje množství kvalitních webů, které mají jednoduchý navigační systém a návštěvník se na nich dokáže snadno orientovat. Dobrým příkladem je webová stránka společnosti Apple, která má v horním menu všechny hlavní kategorie svých produktů.

Zdroj: Apple.com.
3. Zajistěte rychlé načítání stránky
Kolikrát se vám stalo, že jste si otevřeli webovou stránku nějaké společnosti a po pár minutách načítání jste ji zavřeli? Lidé už v dnešní době nechtějí plýtvat svým časem a chtějí mít všechno hned a co nejrychleji. Optimalizovat tak čas načítání webové stránky je důležitým krokem, který nesmíte odkládat.
Mimo jiné i Google ve svém hodnotícím algoritmu zohledňuje rychlost načítání stránky, protože i to je jedním z aspektů dobrého user experience.
4. Nezapomínejte na zřetelné a jasné call-to-action
Ptáte se, co je to "call-to-action"? Většinou jde o tzv. tlačítko, které má vést návštěvníka k určité akci - může to být tlačítko na přidání produktu do košíku, tlačítko pro přihlášení se k odběru newsletterů a podobně.
Call-to-action by mělo být vždy jasně viditelné a pro uživatele snadno nachádzateľné. Někdy je dobré zvážit i takové samozřejmosti jako barva či tvar buttona (=tlačítka), protože i to může ovlivňovat. Nejlepší je si to otestovat prostřednictvím A/B testování a zjistit, co na vaši cílovou skupinu nejlépe funguje.

Zdroj: CleverTab.com.
5. Vyzkoušejte multimédia
Někteří návštěvníci jdou na web s tím, že se chtějí naučit něco nového - chtějí se vzdělávat, ale nemají zájem číst si sáhodlouhé články o dané tématice. Připravte si tak pro ně jiný a zajímavější způsob přijímání informací - vytvořte krátké video nebo audio záznam, při kterém budou jen sedět, poslouchat a nasávat nové poznatky.
6. Nezapomínejte na linkbuilding
Můžete napsat a publikovat super skvělý článek, ale pokud v něm nebudete mít odkazy (=linky) na další obsah (další články k danému tématu), návštěvník - ačkoliv ho téma velmi zaujala - si článek přečte a odejde. Pokud však přímo v článku nebo pod ním samotným najde čtenář další odkazy na podobné články na vaší webové stránce, může se na ně prokliknout a objevit další zajímavý obsah.

Zdroj: Receptional.com.
Promluvme si
Domluvte si s námi videohovor
Vyplňte formulář nebo nám pošlete e-mail. V případě obavy o Váš nápad Vám zašleme dohodu o mlčenlivosti a ochraně důvěrných informací a Váš nápad bude v bezpečí.